Psychologia Sprzedaży – Mateusz Grzesiak

„Psychologia sprzedaży. Droga do sprawczości, niezależności i pieniędzy” Mateusza Grzesiaka to przyjemna i lekka lektura na weekend dla każdego.
Niech nie zwiedzie Ciebie branżowy tytuł, bo jak sam autor podkreśla, sprzedaż towarzyszy nam na każdym kroku.

„Każdy z nas sprzedaje w jakiś sposób siebie, za pomocą wizerunku, emocji, opowiadanych historii.
Rodzic sprzedaje dziecku strategie radzenia sobie z rzeczywistością, a partnerzy składają sobie nawzajem oferty na abstrakcyjny produkt jakim jest świetlana przyszłość.
Nauczyciel sprzedaje wiedzę uczniom i jeśli zrobi to dobrze, rozkocha ich w przedmiocie i przyczyni się do wyboru ścieżki życiowej. Każdy potencjalny kandydat o pracę sprzedaje szefowi historię o tym, jak zmieni jego firmę, podobnie jak mężczyzna sprzedaje kobiecie, że ta decydując się na związek z nim, będzie szczęśliwa.
Sprzedaż jest wszędzie, a rynek matrymonialny, gospodarczy, intelektualny, emocjonalny czy rodzinny nie różnią się od siebie fundamentami, bo każdy z nich opiera się na interakcji między dwoma podmiotami, z których jeden ma ofertę wartości dla drugiego.

Mateusz Grzesiak na bazie praktycznej psychologicznej wiedzy, latach własnych międzynarodowych doświadczeń sprzedażowych i obserwacji najskuteczniejszych specjalistów od handlu opracował uniwersalny model sprzedaży: MasterSales.
Jego pierwsza część, czyli Inner Game, tłumaczy zasady budowania pierwszego wizerunku oraz używania języka ciała w celu zrobienia jak najlepszego wrażenia.
Druga część – Relations Game – uczy technik służących do budowania relacji i zaufania, a także określania jego potrzeb.
Część trzecia to Sales Game – bezpośrednio dotyczące narzędzi zamykających sprzedaż produktu bądź usługi. Każde z tych narzędzi jest tak opisane i zaprezentowane, by nadawało się od razu do zastosowania zarówno przez rasowego handlowca, jak i osoby z innych branż, świadome, że sprzedaż jest jedną z najważniejszych umiejętności życiowych.”
f876c7d681a3c7f1fb5d90a54cede4e6_5

Książka zawiera wiele ciekawych podpowiedzi oraz uwaga o tym, jak stać się najlepszym w swojej dziedzinie.
Jest małym kompendium wiedzy dla każdego biznesmena – i nie tylko -, który pragnie budować długoterminowe relacje z klientami.
Jednym z ćwiczeń, które zwróciło moją uwagę jest wykreowanie swojej niepowtarzalności w oczach drugiej osoby.
Niby tak oczywiste, a jednak… jak cofnę się pamięcią to niewielu sprzedawców posłużyło się tą właśnie cechą, aby wzbudzić moją uwagę.
„Bardzo ważne jest wykorzystywanie, a nawet wręcz podkreślanie swojej indywidualności, tak by być postrzeganym jako konkretna osoba, wyróżniająca się na tle innych. (…)
Jako sprzedawca powinieneś dążyć do wykreowania sytuacji, w której klient zaczyna pamiętać Cię jako indywidualną osobę. By to zrobić:
* Opowiedz o swojej pasji.
* Gdy nadarzy się okazja, opowiedz historię, która zmieniała Twoje życie. Przygotuj sobie wcześniej kilka takich ciekawych opowieści o sytuacjach, które Cię ukształtowały, czegoś nauczyły czy dzięki którym coś zyskałeś.
* Wspomnij o nietypowych klientach, z którymi miałeś do czynienia.
* Napomknij o autorytetach i wyjaśnij, dlaczego te osoby są ważne. To pokaże, że się rozwijasz, uczysz, że nie boisz się zmian i nowych wyzwań, a to buduje element Twojej niepowtarzalności.
* Pokaż nietypowy, ale pasujący do kontekstu i branży element ubioru.
* Opowiedz jakąś ciekawostkę branżową.
Każdy dysponuje odpowiednim wachlarzem niepowtarzalnych cech, czymś, co go odróżnia od innych i powoduje, że może zostać zapamiętany. Jeśli w rozmowie o niczym takim nie wspomnisz, narazisz się na to, że zostaniesz zapamiętany jedynie z perspektywy kategorii i będziesz konkurował tylko w jej zakresie.” ~ Psychologia Sprzedaży, Mateusz Grzesiak

 

blogphoto-720x443Mateusz Grzesiak jest najpopularniejszym w Polsce coachem i trenerem rozwoju osobistego. Ma 34 lata. Zna 8 języków, a jego szkolenia, mowy motywacyjne i kursy przyciągają uwagę dziesiątków tysięcy Polaków.
Jego specjalnością jest motywowanie do samorealizacji.
Pracuje w oparciu o nowatorskie metody coachingu.
Mentor, przewodnik duchowy.
Współpracuje z wieloma gwiazdami, a także z dużymi, międzynarodowymi korporacjami.
Jest autorem poradników poświęconych samorozwojowi oraz pokonywaniu problemów w życiu, które cieszą się popularnością wśród czytelników

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.